nieuwsoverzicht

Managers delen hun Dromen28/03/2022

Vorige week zag het bestuur de managers eindelijk weer fysiek. Wat fijn om elkaar live te zien en spreken! Vanwege de bouwval @ckc was het warme welkom dit keer bij onze buren: het Reviuslyceum. De focus van de avond: deel jouw droom. Hoe ziet het ideaalplaatje van jouw commissie eruit, als je alle mensen en middelen ter beschikking had? En wat is ervoor nodig om een stapje te zetten richting het realiseren van die droom? Een inspirerende avond.

Dromen geeft energie, en maakt enthousiast om stapjes te zetten. Dit merkte je aan het verschil in energie aan het begin en einde van de avond. Waar aanvankelijk sommigen bang waren voor extra ‘werk’, was de energie geboost aan het einde. Logisch. Want wie wordt er niet blij van uitzicht op een perfect lopende commissie?

Dromen van onze managers

Korfbalzaken:

CKC is een opleidingsinstituut voor trainers, begeleiders en scheidsrechters. Daardoor zijn we een aantrekkingskracht voor spelers uit de regio. Iedereen kan bij CKC met plezier korfballen op zijn/haar niveau. Een goed bemande zelfsturende commissie met perfecte communicatie ligt daaraan ten grondslag. 

Accommodatiezaken:

Een eigen sporthal in hometown Wipperspark. Het hoofdveld is een arena met tribunes. 24/7 is onze multifunctionele en energie neutrale accommodatie open. Denk aan een sportcafé, buitenschoolse opvang (bso) en onderwijs, bootcamp/fitness, soos. Ons complex is goed onderhouden door een werkend meer-jaren-onderhoudsplan en een zelfsturende onderhoudscommissie met leden van jong en oud. 

Vrijwilligerscommissie, inclusief ledenwerving:

CKC is een begrip en heeft een zuigende werking. Ledenwerving is niet meer nodig, iedereen wil bij CKC horen. Alle ouders vervullen als vanzelfsprekend een taak die bij hen past. Vacatures voor vrijwilligerstaken hebben we niet meer. Alles wordt als vanzelfsprekend ingevuld. 

SNAC en KNAC:

Maandelijks zijn er evenementen waar alle leeftijdsgroepen naartoe trekken. Er zijn goedwerkende en gebruiksvriendelijke voorzieningen aanwezig voor muziek en film. De zichtbaarheid voorafgaand, tijdens en na het evenement is uitstekend. Samenwerking tussen SNAC, KNAC, PR en trainers om ervoor te zorgen dat spelers en publiek langer blijven hangen op zaterdag. Met andere verenigingen evenementen organiseren voor een breder publiek. Een grote commissie met uiteenlopende leeftijden en een grotere poule voor barpersoneel op evenementen, ligt hieraan ten grondslag. 

Sponsorcommissie:

De sponsorcommissie bestaat in de ideale wereld uit voldoende leden die plezier halen uit potentiële sponsoren benaderen voor de club. Durven en doen. Daarnaast kijken commissies zelf kritisch naar hun budget en verloopt de samenwerking met PR soepel. Een goede PR stemt sponsoren tevreden over de gewenste zichtbaarheid. 

PR:

We publiceren 24/7 op social media over het reilen en zeilen op de vereniging. Onze leden, vrijwilligers en andere betrokkenen zijn actief als ambassadeur van CKC. Zij leveren continu stukjes aan, foto’s, tiktok filmpjes, story’s etc. Ook commissies leveren proactief informatie aan en maken een PR plan voor het seizoen. De gehele vereniging is betrokken. PR beschikt 24/7 over de benodigde kennis en kunde, zoals fotografen, webdevelopers, redacteuren, schrijvers, vormgevers, schakel/aanjager met andere commissies en de leden. CKC leeft! Hier wil je bij horen. 

Dromen sluiten mooi aan bij elkaar

Wat opvalt is dat de dromen van de managers en wat ze hiervoor nodig hebben, mooi aansluiten bij elkaar. Kortom: we kunnen alleen samen onze dromen realiseren. Dromen delen en regelmatig met elkaar praten op constructieve wijze is hiervoor essentieel. 

PR vormt een rode draad in alle dromen en is tevens een zorg van het bestuur. Nieuw bloed is nodig om de PR levendig te houden. Gelukkig voeren we gesprekken met potentiële kandidaten, maar alle balletjes moeten nog goed vallen voor Bingo. Pas wanneer we een goed bemande en draaiende commissie hebben kunnen we eventueel met Denise Klootwijk haar bedrijf Buro Bruut in zee om onze identiteit en uitstraling naar buiten te versterken. Het bestuur is tot de conclusie gekomen dat voor die tijd een dergelijk traject met een kostenplaatje starten niet het gewenste effect oplevert.

Anouk van Barneveldt (SNAC), Arjan Vermaas (Accommodatiezaken), Anja van Baalen en Daniëlle Keeman (Sponsorcommissie), Dian Sonneveld en Pim Bruijn (namens PR), Gerda van Buren (namens Korfbalzaken), Jacqueline Wijnhorst (Vrijwilligerscommissie), Monique Joppe (KNAC), dank voor jullie dromen en inzet om ook anderen aan te zetten tot dromen! De ene kan hier duidelijk beter zijn/haar ei in kwijt dan de ander. Dat is ook logisch. Dus goed om te zien dat jullie elkaar aanmoedigen om te dromen, waar mogelijk. 


Wil je ook mee dromen? En misschien ook wel helpen om een klein stapje van de droom te realiseren?  
Schiet de betreffende manager(s) aan en ga vrijblijvend in gesprek. Inspireer elkaar. Presteer samen met plezier. 

Via Contacten >> Organisatie zie je op onze website wie waarvoor verantwoordelijk is, inclusief foto en/of emailadres. 


Namens het bestuur en de managers,

Secretaris
Thijs Kempke

SponsorKliks

Help Maassluis door online te kopen aankopen te doen via SponsorKliks. Weet je niet hoe dit werkt? Klik hier voor meer informatie.

s
Feedback