Actueel coronaprocol. Bekijk

nieuwsoverzicht

Vanuit het Bestuur12 september 2021

Het bestuur is afgelopen dinsdag met goedkeuring van de ALV gestart in de nieuwe samenstelling. Martijn (voorzitter), Mariëlle (vice-voorzitter), Maartje (secretaris), Dorine (penningmeester) en Daniëlle (algemene zaken) vormen het algemeen bestuur. De overige bestuursleden gaan verder als manager van hun commissie, met Afra Verpaalen als aanvulling voor Korfbalzaken. Doel: minder belasting voor managers qua vergaderen en persoonlijke aansprakelijkheid. En energie en tijd stoppen in stappen zetten met de commissies.


Terugblik op de ledenvergadering

We keken met het bestuur terug op de ledenvergadering. Dit jaar weer fysiek in de kantine. Fijn om elkaar weer te zien en te spreken tijdens het ledencafé en de derde helft. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken was het ook mogelijk om de vergadering online te volgen via een live stream die werd verzorgd door Pascal Huisman. Vorig jaar bleek dit een laagdrempelig middel te zijn.

De ledenvergadering was dit jaar zowel in de kantine als via de livestream te volgen

Al met al waren er minder aanwezigen dan de zeer succesvolle online editie vorig jaar. Qua interactie was het positief. Bij de Kahoot! quiz met vragen over afgelopen seizoen was het vooral de jeugd die het podium vulde: 1) Daan van Mierlo, 2) Luc Kerkhof, 3) Niels Verburg. En met de ideeënbus deelden de aanwezigen hun ideeën voor de club via de Mentimeter.

De diversiteit aan sprekers en onderwerpen zorgde voor afwisseling en een interessante avond. De bouwcommissie had hierin met een maatschappelijk, technisch en financieel verhaal een mooie bijdrage.

De officiële zaken zijn akkoord bevonden door de ledenvergadering en kas controle commissie. Denk aan de voorgestelde gewijzigde statuten welke in oktober officieel worden gemaakt bij de notaris, de kandidaat bestuursleden voor komend seizoen, het financieel jaarverslag en de begroting met contributieverhoging volgens de CPI index.

De input van de ideeënbus

De vraag is wel hoe we volgend jaar invulling gaan geven aan de ledenvergadering. Want er wordt door het bestuur en de commissies veel energie in de ledenvergadering gestopt. En de vraag is of we dit moeten willen, gezien het aantal aanwezigen/geïnteresseerden.

Hoe zou de ALV volgens jou als zijnde (ouder van) lid of donateur moeten worden vorm gegeven? Binnenkort kan je het laten weten via een korte enquête.


Nieuwe kledinglijn

We horen veel enthousiaste geluiden over de nieuwe kledinglijn. En de online winkel, waarin je o.a. een trainingspak, inloopshirt en sporttas, kan kopen loopt goed. Dit geeft aan dat veel leden graag in deze nieuwe outfit willen rondlopen. Een heuglijk feit!


Barbezetting en ander vrijwilligerswerk

De opstartproblemen rondom de barbezetting is een aandachtspunt. Het verloop van de oefenperiode was moeizaam. Dit viel niet alleen het bestuur, maar ook veel (spelende) leden op. Het zijn vervolgens vaak dezelfde mensen die dan bijspringen. Dit moet anders.

We gaan ervan uit dat nu het seizoen van start is gegaan en de inschrijflijst bij jou terecht is gekomen, de open plekken snel worden ingevuld door (ouders van) leden.

Evengoed willen we gaan kijken naar manieren om de diverse vrijwilligerstaken beter te verdelen en sneller ingevuld te krijgen.


Geluidsinstallatie en kantineverhuur

Ook de geluidsinstallatie blijft een punt van aandacht. Het is complexe apparatuur met de vele knopjes. Enerzijds versimpelen met een aan/uit knop voor muziek. Anderzijds willen wel ook geluid via de speakers op het veld of een microfoon om zaken om te roepen. En veelal worden er telefoons aangesloten voor afspeellijsten. Een eenvoudige handleiding biedt mogelijk uitkomst.
Maar heb je een andere oplossing voor ogen of zicht op de kern van het probleem? Laat het ons weten. Spreek ons aan op het veld, bel op of stuur een email. Samen komen we verder.


Nu de coronamaatregelen afnemen, komt de kantineverhuur weer op gang. Afgelopen woensdag was de eerste bijeenkomst van dit seizoen. De verhuurprijzen staan weer vast voor leden en niet leden, en zijn op te vragen bij Miranda van Kempen, zodat het voor iedereen duidelijk is.


Betrokkenheid met doel voor ogen

De betrokkenheid van (ouders van) leden vergroten in de volle breedte is een van onze speerpunten. Een sprekende manier om de missie, visie en doelen van onze club structureel in beeld te krijgen in de kantine kan hieraan bijdragen. Dan hebben we samen letterlijk het doel voor ogen.

Heb jij een goed idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Laat het ons weten.


Tot slot

Vanuit het bestuur zijn we blij met de ouderwets gezellige seizoensopening. Een mooi resultaat van ons vlaggenschip. Jong en oud aanwezig. Enerzijds was afgelopen jaar wel lekker rustig. Anderzijds werd de gezelligheid toch wel erg gemist. Iedereen weer even zien en spreken is fijn. Hoe mooi dat we dit gemis weer samen kunnen invullen.


Op naar de volgende wedstrijdzaterdag!
Want daar gaat het uiteindelijk om: samen met plezier korfballen. Samen genieten van het mooie spelletje. En waar doe je dat anders dan bij CKC Maassluis?!


Vrijdag mag ik zelf ook weer mijn korfbalschoenen tevoorschijn toveren voor een toernooitje met de Recrestars. Dit is een pilot vanuit het KNKV. Ik ben heel benieuwd en heb er veel zin in. Gezellig wordt het sowieso. Ben jij 30+ met wat korfbalervaring, en lijkt je dat laagdrempelige meedoen ook wel wat? Bekijk het artikel en meld je aan.


Tot ziens in het Wipperspark!

Namens het bestuur,

Secretaris
Maartje Doesburg

SponsorKliks

Help Maassluis door online te kopen aankopen te doen via SponsorKliks. Weet je niet hoe dit werkt? Klik hier voor meer informatie.

s
Feedback